Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metafora v supervizi
Vávrová, Lenka ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Valenta, Milan (oponent)
Předkládaná diplomová práce na téma Metafora v supervizi je členěna na dvě části. První část teoretická, uchopuje metaforu v jazykové rovině, její sémantickou rovinu a dále poté užití metafory v supervizi. Jak se ukazuje, tak metafora je často pojímána jako fenomén, jako obraz, či jako uchopení intrapsychických pochodů člověka. Sama metafora je často popisována metaforou a můžeme se tak lehce dostat do začarované spirály. Z této spirály nás právě vyvádí teoretická část práce, která zachycuje a kotví abstrakci metafory v reálném světě. Zkoumání metafory proběhlo formou kvalitativní výzkumné metodologie, a to konkrétně za použití metody IPA. Do výzkumného šetření bylo zařazeno 11 účastníků výzkumu, kteří byli záměrně vybráni na základě kriteriárního výběru. Součástí výzkumné strategie byla i nezbytná sebereflexe výzkumnice v prvotní fázi práce s daty pomocí dekonstrukce textu. V analýze dat můžeme najít nejprve předvýzkum a poté samotné kodifikování spojené s přímými citacemi. Toto je nejprve utříděno do přehledné tabulky pro lepší orientaci. V diskusi se poté zaměřujeme na odpovědi na hlavní výzkumný cíl, který se podařilo naplnit a na výzkumné otázky. Na ty je odpovídáno formou jakýchsi podkapitol, kde se zabýváme tím, kdy je a není vhodné metaforu použít, kdy je supervizor tvůrcem metafory, či...
Nekvalifikovaní supervizoři, terapeuti a mediátoři v kontextu sociální práce
KOHOUTOVÁ, Nela
Bakalářská práce pojednává o nekvalifikovaných supervizorech, terapeutech a mediátorech v kontextu sociální práce. Cílem této práce bylo zjistit, zda a jaké má odborná veřejnost zkušenost s odborníky v oboru, jako jsou supervizoři, terapeuti a mediátoři. A dále zjistit, zda mají zkušenost, pokud ano, jakou s vyškolenými či nekvalifikovanými odborníky v dané oblasti. V práci jsem si stanovila hlavní výzkumnou otázku. Jaké je povědomí odborné veřejnosti o nekvalifikovaných supervizorech, terapeutech a mediátorech v kontextu sociální práce. Ve výzkumné části jsem použila kvalitativní výzkumnou strategii a techniku polostrukturovaného rozhovoru. Výzkum byl proveden v Trhových Svinech a v Českém Krumlově. Rozhovory byly provedeny s osmi informanty, přepsány do Wordu a následně rozděleny do pěti trsů. Z výzkumu vyplynulo, že odborná veřejnost má zkušenosti se supervizory, terapeuty a mediátory, ovšem neví o těchto odbornících pracujících bez potřebné kvalifikace. U výzkumu dále vyšlo najevo, že kvalifikace je pro odbornou veřejnost důležitá a služby odborníka, který neprokáže svoji kvalifikaci by nevyužili. Zjištěno bylo i to, že podle odborné veřejnosti může nedostatečná kvalifikace ovlivnit výsledek zakázky, ovšem výsledek může být ovlivněn i dostatečnou kvalifikací. Tato bakalářská práce může být využita k informovanosti o práci mediátorů, terapeutů a supervizorů. Dále by tato práce mohla být využita jako vzdělávací materiál. A v neposlední řadě by práce mohla sloužit k využití při rozšíření výzkumu i v jiných regionech.
Supervize jako nástroj profesní podpory pracovníků rané péče
OHRÁDKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá možnostmi profesní podpory, podrobněji se zaměřuje na supervizi. Práce charakterizuje ranou péči, sociálního pracovníka a jeho činnost, ukazuje problémy, s kterými se může sociální pracovník při poskytování rané péče setkat. Dále práce představuje možnosti profesní podpory - odborné vzdělávání, mentoring, supervizi a teambuilding. Podrobněji se zaměřuje na supervizi a supervizora, popisuje cíle, funkce a druhy supervize, také se zabývá předpoklady pro úspěšné zavedení supervize do organizace. V závěru práce je popisována profesní podpora a supervize na příkladu z praxe, jsou zde uvedeny výsledky výzkumné sondy, která zjišťuje přínos supervize pro sociální pracovníky konkrétní organizace.
Nastavení podmínek pro fungující týmovou supervizi
ŤÁPALOVÁ, Lenka
Práce se věnuje problematice týmové supervize v sociálních sužbách, a to zejména z pohledu supervidovaných. Zaměřuje se na vnitřní i vnější faktory, které týmovou supervizi ovlivňují. V úvodu práce je popsán význam sociálních služeb, týmové supervize a jejich vhodných podmínek pro realizaci. O tuto část práce se opírá krátký kvalitativní výzkum, jehož součástí je kvalitativní sonda poukazující na stav týmové supervize v neziskové organizaci poskytující sociální služby. Výsledkem této výzkumné sondy je vyhodnocení získaných odpovědí na stanovené otázky, jejich porovnání, a dále výčet vhodných podmínek týmové supervize, který má sonda vyhodnotila za relevantní pro tuto práci. Hlavním cílem této práce bylo najít ideální předpoklady týmové supervize, porovnat je s problematickou praxí, a stanovit, jak tyto problémy eliminovat, a vytvořit tak funkční týmovou supervizi.
Zavedení týmové supervize v organizaci
HÁJKOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zabývá procesem zavedení týmové supervize v organizaci, představení tohoto procesu je cílem práce. V první kapitole je specifikováno téma supervize v sociální práci jako takové včetně vymezení termínu, cílů, funkcí a forem supervize. V rámci této části je supervize zasazena do prostředí sociální práce a sociálních služeb v České republice. Další část práce se věnuje týmové supervizi jako jedné z forem supervize, dále vymezení supervizního kontraktu, týmu a role supervizora při týmové supervizi. Navazuje detailní popis procesu zavádění týmové supervize v organizaci, je přiblíženo prostředí organizace a organizační kultura. Přestavení procesu zavedení týmové supervize je demonstrováno na konkrétním příkladu zavedení týmové supervize ve službě Domácí hospic Ledax společnosti Ledax o.p.s., kdy toto představení je doplněno o zhodnocení tohoto konkrétního procesu ve vztahu k jeho teoretickému vymezení v předchozích částech práce na základě vybraných kritérií.
Syndrom vyhoření u osob pomáhajících profesí
RYBOLOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce pojednává o syndromu vyhoření, který se týká především osob pomáhajících profesí. Teoretická část se zabývá hlavními pojmy, které charakterizují problematiku ve zkoumané oblasti. Jedná se především o syndrom vyhoření, jeho vznik, příčinu a průběh, dále vymezením pojmu pomáhající profese a následně prevence, zejména supervize, její definice, druhy, formy, průběh a cíl. Praktická část pojednává o syndromu vyhoření a možnostech individuální i zaměstnanecké prevence. Cílem práce je zjistit, zda a jak zaměstnavatel uskutečňuje prevenci proti tomuto syndromu. K tomu byl určen kvalitativní výzkum, polostrukturovaný rozhovor. Výzkum je realizován se zaměstnanci pomáhajících profesí, kteří pracují v Jihočeském kraji s praxí déle jak čtyři roky. Za tyto zaměstnance byli vybráni: čtyři pracovníci v sociálních službách, dva sociální pracovníci a dvě speciální pedagožky. Výsledky výzkumu ukázaly, že zaměstnanci jsou velmi dobře informováni o syndromu vyhoření, dále se prokázalo, že zaměstnavatelé zajišťují zaměstnancům různé druhy prevence, které jsou pro zaměstnance dostatečně a uspokojivé. Bakalářskou práci lze využít jako zdroj informací pro pracovníky v pomáhajících profesích a následně mohou být výsledky poskytnuty zaměstnavatelům v daných zařízeních.
Supervize sociálních pracovníků v rámci orgánu sociálně-právní ochrany dětí
ROHOVÁ, Andrea
Supervize je v pomáhajících profesích vnímána především jako podpůrný nástroj, který se snaží napomoci růstu kvality práce pracovníků a tím i zlepšuje celkovou kvalitu dané služby. Supervize by měla poskytnout pracovníkům nadhled nad situací a schopnost reflektovat vlastní práci, čímž mohou předcházet syndromu vyhoření. Cílem diplomové práce je analyzovat a popsat realizaci supervize, včetně možných rizik, v rámci orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Pro dosažení cíle empirické části práce byl vybrán kvalitativní výzkum. Ke sběru dat byla využita metoda dotazování a dvě techniky - polořízený a neřízený rozhovor. Pro analýzu dat byla zvolena kategorizace dat a metoda vytváření trsů. Analýzou dat bylo zjištěno, že sociální pracovnice považují supervizi za významnou součást jejich profese, ale vnímání samotné supervize nesouvisí s přínosem jejich supervizních setkáních. Odehrává se pod vedením externího supervizora ve formě týmové případové supervize, která probíhá nejčastěji jednou za dva měsíce v rozmezí dvou až čtyř hodin v pracovní době. Za největší riziko považují přítomnost vedení nebo koalici mezi supervizorem a supervidovaným. Samotní supervizoři vnímají přínos jejich supervize ve sdílení případů, které souvisí s vytvořením bezpečného otevřeného prostředí. Za hlavní riziko považují také koalici, ale i přílišnou emoční angažovanost supervizora či křížení rolí supervizora. Tato diplomová práce může sloužit jako informativní a podkladový materiál pro sociální pracovníky, kteří vykonávají sociálně-právní ochranu dětí, ale i pro studenty vzdělávající se v oblasti sociální práce. Pro supervizory, ale i vedení a pracovníky OSPODu, by práce mohla být určena jako inspirace toho, co by mohli na supervizi vylepšit a zefektivnit.
Individuální supervize jako podpora pro pracovníky v sociálních službách v pobytových zařízeních
BUBRLOVÁ, Pavlína
Práce se zabývá významem individuální supervize pro pracovníky v sociálních službách v pobytových zařízeních. V první části je charakterizován pracovník v sociálních službách. Dále je zde popsáno, jakými odbornými i osobnostními předpoklady by měl disponovat a náplň práce této profese. V druhé části je popsána supervize, její funkce a možná členění. Blíže je zde popsána individuální supervize, průběh supervizní schůzky, důležitost supervizního vztahu a jsou zde zmíněné některé techniky, které mohou být v rámci individuální supervize využívány. Třetí část se týká zavedení individuální supervize do pobytových zařízení. Obsahem zde je charakteristika pobytových zařízení, rozhodnutí, která vedou k zavedení individuální supervize do organizace, kritéria pro výběr vhodného supervizora, proces uzavírání kontraktu, oblasti reflexe pracovníků a ukončení supervize. Závěrečná část přináší příklad individuální supervize pro pracovníky v sociálních službách v Domově pro seniory Hvízdal v Českých Budějovicích a také reflexi teoretických poznatků s praxí v již zmíněném Domově pro seniory.
Význam supervize pro pracovníky v sociálních službách v pobytových zařízeních
BENDOVÁ, Irena
Práce popisuje význam supervize pro pracovníky v sociálních službách v pobytových zařízeních. V první části jsou nejprve popsány druhy, formy, funkce a metody používané v supervizi. Dále je uveden celý supervizní proces. Další dvě kapitoly jsou blíže věnovány sociálním službám. V posledních dvou částech se práce věnuje významu supervize v sociálních službách. Na závěr jsou porovnány poznatky z odborné literatury s příkladem z praxe.
Supervize v percepci sociálních pracovníků Oblastní charity Jihlava
SMEJKALOVÁ, Monika
Bakalářská práce je zaměřena na supervizi, subjekty supervize, její druhy a formy, kulturu organizace a Oblastní charitu Jihlava. Pracovníci vnímají prospěšnost i úskalí supervize. Cílem výzkumného šetření, které bylo provedeno pro účely této práce, je zjištění u oslovených respondentů z Oblastní charity Jihlava, jak supervizi vnímají. Pro nalezení cíle byla použita metoda kvalitativního výzkumu pomocí techniky polostrukturovaného rozhovoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.